preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zadarski otoci Zadar

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 5. 2011.

Ukupno: 680567
Ovaj mjesec: 3653
Ovaj tjedan: 773
Danas: 109
Školski list

Prvi broj školskog lista OZ izašao je u rujnu 2015.

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Anketa
Kako vam se sviđa web www.skole.hr?




Pogodi pravi koš

pogodipravikos logo

e-Dnevnik

INFORMACIJE O SUSTAVU e-Dnevnik

Od početka šk.god. 2015./2016. u našoj školi se uvodi sustav e-Dnevnik. S ciljem što boljeg upoznavanja učitelja, stručnih suradnika, učenika i roditelja s novim sustavom vođenja pedagoške dokumentacije i novim načinima uvida roditelja u uspjeh učenika u prilogu donosimo upustva za sve učesnike novog sustava.

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Čitamo mi, u obitelji svi – nacionalni, školski, razredni i obiteljski projekt poticanja čitanja u OŠ Zadarski otoci
Autor: Administrator , 10. 11. 2015.

U OŠ Zadarski otoci – Zadar po četvrti put započeo je projekt poticanja čitanja Čitamo mi, u obitelji svi. Projekt je 2011. godine pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara i otada se broj uključenih škola u Republici Hrvatskoj iz godine u godinu povećava.


U ovom petom ciklusu u Republici Hrvatskoj sudjeluje ukupno 138 knjižničara, 148 škola, 296 razreda i 5118 učenika. OŠ Zadarski otoci sudjeluje u projektu s učenicima trećih razreda. Radi se o projektu koji promiče i potiče čitanje u obitelji s ciljem osvješćivanja važnosti razvoja čitalačke vještine koja je nužna za razvoj svih drugih pismenosti, ističe nezamjenjivost roditelja koji su tijekom svih nižih razreda najbolji uzor svojoj djeci u čitanju te ih se senzibilizira za sklonost školskoj knjižnici i školskom knjižničaru koji aktivno pridonosi razvoju čitalačkih sposobnosti. Projekt koordinira školska knjižničarka Dejana Kurtović iz IV. osnovne škole Bjelovar, a u OŠ Zadarski otoci provodi ga knjižničarka Mišela Nežić.

U ovoj školskoj godini imamo pet trećih razreda u projektu, a to bi značilo da u projektu sudjeluje 118 učenika plus članovi njihovih obitelji! To je izuzetno važan broj jer u projekt nitko nije uključen protiv svoje volje niti je sudjelovanje u projektu bilo obvezno. Krajem kolovoza, na malom radnom sastanku u školskoj knjižnici, okupile su se učiteljice iz aktiva trećih razreda Renata Grgurević, Željka Diklan, Anamarija Botica Miljanović, Nina Matacin i Marija Ramov. Tom prilikom knjižničarka je predstavila projekt, ciljeve i faze te su one prepoznale važnost i iznimnost ovog projekta koji donosi mnogo dobroga i učenicima, i njihovim obiteljima, i školi, tj. školskoj knjižnici. Osim njih, i ravnatelj Davor Barić podržao je projekt i odobrio provođenje i za ovu nastavnu godinu pa je škola sama financirala kupnju knjiga i ostale troškove u provođenju. Nakon toga, uslijedio je roditeljski sastanak na kojem je knjižničarka roditelje upoznala s projektom. Roditeljski sastanak je zapravo bio odlučujući jer su roditelji procjenjivali i odlučivali žele li sa svojom djecom sudjelovati u projektu i na taj način im ukazati na važnost čitanja i stvaranja kulture čitanja, posjećivanja školske knjižnice. Gotovo svi učenici sudjeluju u projektu, a to znači da su roditelji itekako svjesni koliko dobro čine za budućnost svoje djece podržavajući ih u usavršavanju tehnike čitanja. To je i njihova dobra volja jer sudjelovanje nije bilo obvezno, a oni su ipak željeli sudjelovati. Zapravo, to znači puno više jer osim što žele podržati svoju djecu u čitanju, roditelji žele s njima provesti vrijeme uz knjigu, družeći se sa svojom djecom, razgovarati s njima o pročitanom, komentirati i razmjenjivati mišljenja o knjigama. Na taj način im šalju najljepšu od svih poruka: Važan/na si mi, jako mi je lijepo s tobom provoditi vrijeme, zanima me što čitaš, što te zanima i kako razmišljaš. Najbolje poticaje od svih dijete ipak dobiva od svojih roditelja.

Tako je u petak 6. studenog započeo projekt s pet ruksaka za pet trećih razreda, a u svakom ruksaku nalazi se osam knjiga i Bilježnica dojmova. Knjige su različitog žanra i sadržaja (carstvo dječjih priča, stripovi, beletristika za odrasle članove obitelji, slikovnice, mali istraživači, priručnici za odgoj, slobodno vrijeme uz knjigu, etno - priče, mitovi, legende i povijest). Svakog petka izvlači se ime jednog učenika koji ruksak odnosi u svoju obitelji, a zatim ga u srijedu vraća u školu gdje pred razredom prepričava i čita svoj dojam o projektu i vremenu koje je proveo s knjigama u svojoj obitelji. Na kraju projekta bira se najljepši dojam, šalje se koordinatorici i komisija od svih poslanih dojmova iz cijele Hrvatske nagrađuje najljepši. Također, tiska se i publikacija s dojmovima i pjesmama o projektu.

Hoće li se možda promijeniti navike čitanja u obiteljima, ostaje na njima. No školski knjižničari ih motiviraju da kroz pet dana iskušaju model koji pridonosi još većem zbližavanju u obitelji i stvaranju navike i kulture čitanja.

 

KOMENTARI RODITELJA IZ PROJEKTA 2011./2012.

-Dugo smo iščekivali naprtnjaču s knjigama, ali „nemilosrdni“ ždrijeb nas je ostavio za kraj projekta. S oduševljenjem pozdravljam projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ jer smatram da je nužno poticati čitanje i izvan lektirnog programa, i ovo je namjenom izvrstan način motivacije među učenicima. Izbor knjiga za djecu i ostatak obitelji je izvrstan s obzirom da ste morali zaintrigirati raznovrsnu populaciju. Naravno, pročitali smo sve i nadam se da će i u budućnosti biti sličnih projekata. Hvala!

-Projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ jako nam se svidio. Trebalo bi češće provoditi takve projekte. Sve pohvale inicijatorima, učiteljima, knjižničarima i našoj djeci. Čitajmo što više svi zajedno!

-Projekt je u našoj obitelji u potpunosti uspio. Proveli smo nekoliko lijepih dana čitajući, komentirajući i zabavljajući se zajedno. Nadamo se da ćemo i dalje nastaviti s ovakvim obiteljskim druženjima bez televizije uz dobru knjigu!

IZ BILJEŽNICE DOJMOVA 2014./2015.

U petak sam dobila ruksak s knjigama. Imala sam veliku temperaturu svaki dan. Mama, braco i ja čitali smo svaki dan pa mi je bilo lakše što sam bolesna. Brat mi je čitao Otkrij zašto ne bi želio biti polarni istraživač. Bilo mi je smiješno i drago što mi čita jer je to prvi puta da mi čita. Mama je čitala Čudesno tijelo i roman Jesam li se zaljubila. Ona uvijek puno čita i meni je uvijek čitala i kad sam bila mala. Baš sam bila radosna što se družimo i čitamo. Ja sam čitala strip Viki i Niki, a Bijeli slon nisam stigla do kraja jer me temperatura umorila. Imam disleksiju i teže čitam, ali se trudim da što više čitam. Bili su mi ovo najljepši dani bez obzira što sam imala temperaturu i sve me boljelo.

IVANA DONATA GULIĆ, 3.c u školskoj godini 2014./2015.

 

 

 

PJESMA O PROJEKTU 2014./2015.

ČITANJU NIJE KRAJ!

Svakog petka o ruksaku sanjam

I dobijem ga baš taj petak

Kad mu se najmanje nadam.

Prošlog je petka u moj dom ruksak stigao

I sve do ponedjeljka nitko ga nije sa stolice podigao.

Ovaj je vikend moja Prva sveta pričest bila

Toliko priprema, uzbuđenja i slavlja

Da je ruksak u drugi plan bacila.

Nedjelja je prošla i novi tjedan kreće

I moj crni ruksak sad puca od sreće!

Knjige vadimo ja, mama i tata

Naravno, u ruksak zaviruje

I glava mog malog brata.

Čitamo redom sad knjige mi

Od papira izrađujemo razne oblike

Zmajeve, žabe, ptice

I stvaramo nove slike.

Stvarno je poseban ruksak taj

I nakon ove srijede

U mom domu čitanju nije kraj!

LUCIJA ŠPRALJA, 3. b u projektu Čitamo mi, u obitelji svi 2014./2015.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju